tisdag 20 november 2012

Månbas Alfa

På väg till landet stannar vi vid Obs ibland för att handla. Det är jättestort. En gång är det rea på leksaker. I min dåvarande Big Jim-era finner vi dockor. Men det är inte Big Jim, även om det är Mattel som tillverkat även de här. Det är Månbas Alfa-dockor. Space: 1999.
Jag var nog för liten för att få titta, men jag minns att serien gick på tv och att det var tufft. Hur som helst fick min syster och jag varsin docka. Hon fick Doctor Russel, jag Professor Bergman - Commander Koenig var så klart slut. Trots sina tidsenligt futuristiska kläder var dom varmt välkomna i Big Jim, Barbie och Sindys stora familj.

Själva figuren är kanske inte något mästerverk, knappast som välsvarvade Big Jim, även om huvudena är fina och detaljrika. Kläderna däremot är ju underbara. Tillverkade 1975.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar