torsdag 3 januari 2013

Ponys

Jag går ofta på loppisar och det är egentligen ganska sällan jag ser My little ponys till salu. 
Men för några månader sedan på en väldig lyckad loppisrunda hittade jag sjukt många ponys med en massa tillbehör för fem kronor styck. Då kan jag bara inte låta bli att köpa, trots att jag inte riktigt vet vad jag ska göra med alla. Leka? Starta en samling?

Jag gjorde lite research här och kom fram till följande: bland mitt megafynd fanns det två ponyfamiljer från Loving family ponies-serien, family Bright Bouquet och family Sweet Celebrations med en ganska så ful baby brother pony som jag aldrig har sett förut. 
Det fanns också två små ponys med fjärilsvingar, Moon Jumper och Whirly som båda tillhör serien Windy Wing ponies. Den mest klassiska, persikofärgade ponyn med hjärtat som symbol heter Peachy från början av 80-talet. 
Jag köpte också två stycken träpussel från samma säljare, mest för förpackningarnas skull. Den gamla logotypen, den är bara så nostalgisk och fin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar