lördag 26 januari 2013

Vem minns Puppy Care?

Puppy Care-hundar var inne på 80-talet. De var en aning skumma husdjur som hade allt man kunde önska sig: hår att kamma, kläder att klä på, ett ben att bära, vissa rökte även en pipa! Tillverkare var Hornby och det fanns också en serie med katter, Kitty Care.
Jag ägde aldrig en Puppy, men någon av mina kompisar måste ha haft en för jag minns att jag har lekt med dom. Ett tag sedan såg jag en på loppmarknad och tänkte fylla tomrummet. Hah!
Min Puppy hade med sig ett ben, ett kam, ett koppel och en outfit med en kappa och keps. Vet inte vad den heter men jag kan gissa att den har ett namn som Candy, Goldie, Rocky, Rebel, Vicki.... det var mycket snålt med information på internet men lite fakta lyckades jag hitta från bloggen Ghost of the Doll. Jag antar att Puppies var ett aningen mindre fenomen ändå.
Jag har inga jättestarka minnen av Puppy Care, och är det någon som har det så får man hemskt gärna dela med sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar