tisdag 27 augusti 2013

Star Wars Jediläsk


I en gammal blekgul pärm från pappas jobb som det står "personalcirkulär" på finns min läsketikettsamling. Under 80-talet samlade jag med olika grader av besatthet. I den tyngsta perioden skrev jag brev till bryggerier i Sverige och Danmark. Jag fick så småningom svar från de flesta, fyllda med oklistrade etiketter. Annars var det vattenbad som gällde för att få loss dom.

Star Wars jediläsk var så klart en av favoriterna. Luke Skywalker och Princess Lei Organa, Paploo samt Yoda - alla i samma smak.

3 kommentarer:

  1. Tjenare!

    Mycket coola! Har de stora själv, saknar de mindre... :)

    Skulle du få för dig att sälja en mindre etikett eller din poster med figurer så är jag fortfarande intresserad! ;)

    Kul fynd som tusan!

    Mvh
    Johan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag ska kolla om jag råkar ha några dubletter bland "de osorterade". Postern har jag bara en av iaf :)
      Magnus

      Radera
    2. Tjenixen! Fanns inga dubbla antar jag? :) Ha det gott! /J

      Radera